باورهای معنوی می تواند به درمان بیماری روانی کمک کند

یک بررسی جدید در آمریکا نشان می دهد باورهای معنوی ممکن است نتایج درمانی کوتاه مدت بیماری روانی را بهبود بخشید.

 

به گزارش لایوساینس ، نتایج این بررسی نشان می دهد افرادی که خودشان را با ایمان قوی توصیف می کردند ، در مجموع پاسخ بهتری به درمان نشان می دهند . در این تحقیق 159 بیمار که در یک برنامه 2 هفته ای برای درمان مشکلات روانی گوناگون مانند اضطراب و افسردگی در بیمارستانی در ماساچوست شرکت کرده بودند ، بررسی شدند .

این افراد با پر کردن پرسشنامه ای ، میزان اعتقادشان به خدا و انتظاراتشان درباره مؤثر بودن درمان را در مقیاس 5 نمره ای توصیف کردند . میزان بهزیستی این افراد نیز در ابتدا و انتهای برنامه درمانی براساس آسیب زدن به خود ارزیابی شد . نتایج نشان داد افرادی که میزان اعتقادشان را بالا توصیف کرده بودند ، با احتمال 2 برابر بیشتر پاسخ مثبتی به درمان می دهند . همچنین این گروه بیماران در مورد تأثیربخشی درمان خوش بین تر بودند . به گفتۀ این پژوهشگران ، به نظر می رسد اعتقاد های معنوی می تواند اعتقاد به مفید بودن درمان را افزایش دهد . کارشناسان می گویند اگر بیماران دچار مشکلات روانی باور داشته باشند قدرتی بالاتر وجود دارد – چه براساس باورهای مذهبی یا از طریق ارتباط با دوستان ، خانواده یا حتی طبیعت – نتایج درمانی بهبود پیدا می کند .

این پژوهشگران می گویند گرچه این بررسی به پیوندهای میان اعتقادات معنوی خاص و انواع بیماری های روان پزشکی و نتایج درمانی برای یک بیماری معین نپرداخته ، امّا بیانگر آن است که ایمان نقش مهمی در روند درمانی دارد . البته به گفته آنها ، تحقیقات بیشتری در این زمینه باید انجام شود .



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در چهار شنبه 26 آذر 1393برچسب:باور,معنوی,روانی,بیماری,خدا,اعتقاد,ساعت 14:11 توسط سید| |

کپی برداری بدون ذکر منبع غیر مجاز می باشد
www.sharghi.net & www.kafkon.com & www.naztarin.com